Tokom pandemije, mnoge svakodnevne aktivnosti smo morali prilagoditi novim uslovima, a neka su se pokazala i toliko korisna da su i nakon pandemije ostala u snazi. Jedan od njih jeste i uvođenje tzv.hibridnog rad u mnogim kompanijama. Hibridni rad, odnosno rad od kuće i iz kancelarije donio je mnogo više slobode, fleksibilnosti i motivacije u poslovno okruženje.
Prednosti rada od kuće su mnogobrojne, a pokazalo se da su mnogi zaposlenici čak i produktivniji kada imaju fleksibilno radno vrijeme, međutim ponekada je teško uspostaviti pravi balans između poslovnih i privatnih obaveza tokom dana. Sa ovim problemom se susreću naročito osobe sa malom djecom koji žele konstantnu pažnju roditelja kada su kod kuće.
Kako bi rad od kuće bio što produktivniji a istovremeno i opušteniji, donosimo vam par savjeta:
1. Napravite sebi radni kutak
Možda ćete sedmicu dana izdržati s laptopom ili monitorom na trpezarijskom stolu, ali to sigurno nije dugoročno rješenje. Savjetujemo vam da ne razmišljate o kratkoročnim rješenjima već si odmah osigurajte radni kutak u kojem ćete osjećati poslovnu atmosferu. Čisti sto s vašim radnim priborom i pouzdanom tehnologijom, dovoljno svijetla i udobna radna stolica dobri su motivatori i povećavaju produktivnost. Uredite taj prostor po svom ukusu i radna atmosfera dolazi brzo i prirodno.
2. Rad od kuće nije rad po kući
Budimo iskreni, rad od kuće ima svojih benefita. Ušteda vremena na prijevoz, manje brige oko sređivanja i samostalno organiziranje posla samo su neki od njih. Ipak, potrebno je postaviti neke granice kada je u pitanju rad po kući. Praktično je uplatiti mašinu za veš ili suđe tokom radnom vremena, pa čak i početi pripremati ručak tokom pauze, međutim tokom radnog vremena fokus treba biti na poslu. Vrijeme koje uštedite na prijevozu do posla možete iskoristiti za pospremanje i tako će vam opstati dovoljno vremena za slobodno vrijeme nakon što se radni dan završi.
3. Rad od kuće ne znači dostupnost 24/7
Samo zato što vam je laptop uvijek pri ruci, ne znači da trebate biti dostupni 24 sata na dan. Postavite granice sa kolegama i poslovnim partnerima u poštivanju radnog vremena. Ukoliko vam se radni dan završava u 17h, ugasite laptop, isključite notifikacije na poslovnom telefonu i uživajte u ostatku dana. Isto tako, tokom radnog vremena izbjegavajte privatne interakcije i posvetite se poslovnim obavezama kako ne bi bili u zaostatku sa poslovnim aktivnostima.
4. Prioritizirajte radne zadatke
Najvažnije je da prioritizirate radne zadatke. Stalni multitasking između privatnih obaveza i posla dugoročno stvara veliki pritisak. Dopustite sebi pauze, odmaknite se od računara, odmorite oči. Napunite baterije šetnjom po svježem zraku tokom pauze. Izađite na terasu, udahnite svjež zrak. Kratki odmak od posla pruža osvježenje, nalet energije i više produktivnosti. Pripremite sebi spisak prioritetnih zadataka za taj dan i rješavajte jedan po jedan. Ukoliko vam teško pada da se fokusirate, primijenite metodu postavljanja alarma. Namjestite alarm na 30 minuta i u tom periodu se intenzivno fokusirajte na posao. Nakon što alarm zazvoni, priuštite sebi pauzu od 10 minuta u kojoj ćete sebi napraviti kafu, udahnuti zraka na balkonu ili pregledati društvene mreže. Ovaj metod se pokazao izuzetno korisnim u podizanju produktivnosti.
Imate pitanja?
Besplatni info broj: 080 02 02 51
UNIQA Non-Stop 0-24h
Obala Kulina bana 19, Sarajevo
Radno vrijeme: 8.00 - 16.30
Želite ponudu?
Mi ćemo za vas izračunati cijenu polise i dostaviti ponudu u najkraćem roku. Molimo vas ispunite polja u nastavku: